Des de l’assemblea territorial del Maresme de la Coordinadora Obrera Sindical (COS) volem donar el nostre suport a la lluita dels bombers i bomberes del Principat de Catalunya i, especialment, als i les companyes treballadores dels parcs del Maresme.

El col·lectiu de bombers arreu del territori fa anys que treballa en condicions precàries i de risc per a la seva pròpia integritat. Degut aquesta situació el conjunt del cos s’ha mobilitzat en repetides ocasions per denunciar la manca de personal per poder encarar les guàrdies amb seguretat i l’excés d’hores extres que han de realitzar en conseqüència. En les darreres setmanes han intensificat la seva lluita i s’han mantingut reunions amb la Generalitat i altres organismes.

Aquestes pèssimes condicions laborals, lamentablement, s’agreugen ja que les instal·lacions on treballen presenten greus deficiències. Així mateix, els EPIs (equips de protecció individual) i les eines necessàries per fer la seva feina són insuficients. En aquesta línia també hi ha una flota de vehicles desfasats i obsolets.

Per tots aquests motius el cos de bombers reivindica que es realitzin les inversions necessàries per revertir aquesta situació. En concret reclamen que es contractin un mínim de 1.000 persones en els propers 3 anys, que es retirin les retallades que afecten directament a la seva retribució, així com també s’inverteixi en l’adequació dels seus centres i eines de treball.

Des de la COS Maresme considerem indignants les condicions exposades anteriorment i que denuncien els bombers i bomberes. Per això els animem a continuar endavant la seva lluita i mantenir-se ferms en les seves justes reivindicacions.

Mataró, 14 de desembre de 2018.

Assemblea Territorial del Maresme

Coordinadora Obrera Sindical – COS
Sindicat per a l’alliberament de gènere, de classe i
nacional dels Països Catalans.

Font:

Coordinadora Obrera Sindical

Statistics

Today: 17299

Yesterday: 28459

Since 01/06/2005: 71880954

Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Si continues navegant, es considera que n'acceptes l'ús.